Dětská skupina - Radost
Doporučujeme dětem přibližně ve věku 2–4 let, které potřebují více pohybu a dynamičtější aktivity a nejsou již tolik vázané na rodiče nebo pečující osobu.
Rodičům nabízíme péči o děti kvalifikovanými pečujícími osobami, které pracují s respektem k dětským potřebám. Ve skupině je maximálně 12 dětí, o které se starají dvě až tři pečující.
Pro děti je připraveno příjemné prostředí, kde mohou zapojovat své smysly a poznávat okolní svět, sledovat koloběh roku a jeho tradice a učit se prostřednictvím zážitků.
Nedílnou a důležitou součástí výchovy je pobyt venku a objevování přírodních zákonitostí. Děti jsou vedeny ke spolupráci a vzájemné pomoci, nikoliv konkurenci a soupeření. Jsou podporovány v tvořivé i umělecké činnosti, zvládáním jednoduchých řemeslných činností a svobodnou hrou v přírodě nebo vevnitř.
Inspirací pro koncept dětské skupiny a program je waldorfská pedagogika.
Co je pro nás zásadní
Dítě
V našich zařízeních klademe důraz na respektující, láskyplný a radostný přístup k dětem a individuální péči v úzké spolupráci s rodinou.
Rodina
Rodiče jsou u nás vítáni a jejich potřebám nasloucháno, nesnažíme se však rodiče nahradit nebo překonat, ale doplnit, jako fungující součást systému péče o dítě. Víme a respektujeme, že každý rodič dělá pro své děťátko to, co považuje v danou chvíli za nejlepší.
Svoboda, důvěra
Za zásadní považujeme pobyt venku a možnost nechat děti svobodně si hrát. Chceme, aby děti mohly být přirozeně radostné, či takové jaké se cítí, aby se učily prožitky a hrou a mohly rozvíjet svoji tvořivost. Důvěřujeme dětem, že vše, co dělají, má svoji příčinu. Nepodporujeme zbytečnou soutěživost a porovnávání.
Estetika, přirozenost
Dbáme na estetiku vybavení a hraček pro děti, kdy čerpáme inspiraci také od našich zahraničních partnerů. Upřednostňujeme přírodní materiály. Podívejte se do galerie fotek, jak to u nás vypadá.
Kvalita pečujících osob
Klademe důraz na pečlivý výběr pečujících osob, kterým poskytneme komplexní vzdělávání a podporu, tak aby dokázaly láskyplně naplňovat potřeby dětí v souladu s moderními přístupy a poznatky, znalostí vývojové psychologie i respektu k dětské osobnosti. Provádíme supervizi jejich činnosti.
Inspirace
Inspirativní je pro nás Waldorfská pedagogika, systém Reggio Emilia, péče o děti v lesních školkách a pedagogika Fridricha Froebela, který stejně jako J.A. Komenský vnímal péči a výchovu dětí jako druh umění.